In de afgelopen 100 jaar zijn we van de trekschuit met paarden naar privejets gegaan. We sturen geen brieven tenzij aangetekend maar we gebruiken Skype, Signal of Whatsapp. Maar elk duurzaam bedrijf of business of dienst gaat gepaard met een handvol tijdloze strategie├źn:


Welnu wilt u vooruit komen in zaken doen of in de politiek moet u bovenstaande punten in gedachten houden.
Je mijmert "Wat gaat er de komende 10 jaar veranderen?" Dat is een zeer interessante vraag.

Mensen denken niet vaak: "Wat gaat er de komende tien jaar niet veranderen?" Tenzij ze bij het ABP zitten voor hun pensioen. Ik denk dat die tweede vraag eigenlijk de belangrijkste van de twee is.
U kunt een bedrijfsstrategie opstellen rond de dingen die in de tijd stabiel zijn gebleken. In onze detailhandel weten we dat klanten lage prijzen willen, en ik weet dat dat over 10 jaar ook zo zal zijn. Klanten willen een snelle levering, DHL, DPD en TNT; ze willen een uitgebreide selectie, met andere woorden veel keus. Het is onmogelijk om je een toekomst voor te stellen over 10 jaar waar een klant zegt: "John, ik hou van bol.com, ik wou alleen dat de prijzen een beetje hoger waren." Of: "Ik hou van coolblue, ik wou dat ze eens iets langzamer uitleveren. 'Onmogelijk.


We weten dus dat de energie die we vandaag in deze dingen steken, over tien jaar nog steeds waar zal zijn voor onze klanten. Als je iets hebt waarvan je weet dat het waar is, zelfs op de lange termijn, kun je het je veroorloven om er veel energie in te steken. Een ander mooi voorbeeld is willemxl.nl dit is een webshop opgezet met onderstaande punten in gedachten.
Dit zijn dus een de belangrijkste dingen die te eenvoudig zijn maar waar de meeste slimme mensen niet opletten.

  • Lagere prijzen.
  • Snellere oplossingen voor problemen.
  • Meer controle over uw tijd.
  • Meer keuzes.
  • Extra comfort.
  • Entertainment / nieuwsgierigheid.
  • Diepere menselijke interacties.
  • Grotere transparantie.
  • minder collateral damage. (bijvoorbeeld minder schade aan de natuur)
  • Hogere sociale status.
  • Meer confidentie, fiducie, geloof, hoop, krediet, overtuiging, zekerheid

Dit zijn de basis voorwaarden waar mensen zich in kunnen vinden, omdat er geen kans bestaat dat mensen in de toekomst alle bovenstaande punten opgeven. Tenzij ze uit Zweden komen.


Uitgelicht

Kijken naar de toekomst